Wirtualne biuro - fakty i korzyści

elancerów. Możliwość coworkingu pozwala im na większy komfort pracy niż w domu. Można pracować spokojnie, ale nie samotnie1. Centra coworkingowe znajdują się już prawie we wszystkich większych miastach. Z powodu rosnącej popula

Wirtualne biuro - fakty i korzyści

Coworking

Coworking (też co-working, z ang. pracować razem) to możliwość indywidualnej lub wspólnej pracy w wynajętym pomieszczeniu, wykorzystywana głównie przez tak zwanych freelancerów. Możliwość coworkingu pozwala im na większy komfort pracy niż w domu. Można pracować spokojnie, ale nie samotnie1.

Centra coworkingowe znajdują się już prawie we wszystkich większych miastach. Z powodu rosnącej popularności coworkingu w Polsce2, także mniejsze obszary miejskie oraz miasta uniwersyteckie coraz częściej oferują przestrzenie dla coworkingu.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Coworking


Kiedy warto prowadzić wirtualne biuro?

Wirtualne biura cieszą się coraz większą popularnością. Dzięki korzystaniu z tego typu usług możemy nie tylko sporo zaoszczędzić, ale także uniknąć żmudnego przerzucania korespondencji i jej porządkowania. Chociaż w wielu przypadkach jest to zwykle przejściowe rozwiązanie, dopóki biznes się nie rozwinie, to jednak nie brakuje także przedsiębiorców, którzy przez długie lata korzystają z usług takiego biura. W takich branżach, jak na przykład usługi internetowe możliwe jest prowadzenie z sukcesem własnej firmy bez wychodzenia z domu. W tej sytuacji warto skorzystać z możliwości prowadzenia wirtualnego biura, ponieważ jest to bardzo wygodne zarówno dla klientów, jak i dla przedsiębiorcy.


Korzyści płynące z posiadania wirtualnego biura

Taka możliwość nieustannej, trwającej właściwie przez całą dobę kontroli umożliwia monitorowanie przychodów i wydatków, a także szybsze reagowanie na chęć skorzystania z usług danej firmy. Olbrzymim atutem prowadzenia takiego wirtualnego biura jest fakt, że cała dokumentacja jest bardzo uporządkowana, co nieraz trudno uczynić samemu. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest możliwość kierowania korespondencji na adres, który kojarzy się klientom z bardzo prestiżową lokalizacją. Coraz większa ilość przedsiębiorców decyduje się na takie zabiegi w celach czysto marketingowych. W wielu przypadkach korzystając z wirtualnego biura możemy również wynająć powierzchnię potrzebną nam do przeprowadzenia spotkania czy konferencji.