Maluch w przedszkolu i żłobku

sób, aby maluchy w bezstresowej atmosferze, bardziej poprzez zabawę, wdrażały się w rytm zorganizowanego, codziennego życia. Większość dzieci po raz w przedszkolu zdaje sobie sprawę z tego, że muszą podporządkować się woli większo

Maluch w przedszkolu i żłobku Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

Zajęcia sprawnościowe organizowane w przedszkolach

Przedszkolanki powinny pracować z dziećmi w taki sposób, aby maluchy w bezstresowej atmosferze, bardziej poprzez zabawę, wdrażały się w rytm zorganizowanego, codziennego życia. Większość dzieci po raz w przedszkolu zdaje sobie sprawę z tego, że muszą podporządkować się woli większości i zaczynają rozumieć, czym jest upływ czasu. Jednocześnie dzieci w przedszkolu uczestniczą w zajęciach sprawnościowych, w trakcie których wykonują specjalnie przygotowane dla nich ćwiczenia. Mogą także ćwiczyć w rytm muzyki, czemu służą zajęcia rytmiczne, w trakcie których dzieci mogą grać na różnych instrumentach, a także poruszać się w rytm muzyki. Będą mogły także rozpocząć naukę śpiewu, kontynuowaną potem w szkole.


Zajęcia dzieci z katechetą

Na prośbę rodziców w przedszkolu może zostać zatrudniony katecheta, który będzie się starał przekazać dzieciom w prosty sposób najważniejsze prawdy wiary chrześcijańskiej. Zajęcia prowadzone z dziećmi przez katechetę będą polegały na wzbudzeniu w nich wrażenia, że Pan Bóg jest dobrą osobą, której można zaufać i opowiedzieć jej o wszystkim. Śpiewane będą piosenki religijne i malowane obrazki kojarzące się z omawianą w trakcie zajęć tematyką. Dzieci będą uczone także najprostszych modlitw, takich, które prosto będzie im zapamiętać. Zdarza się, że przedszkole położone jest bardzo blisko kościoła, wówczas, katecheta razem z przedszkolanką może zabrać dzieci na spacer do kościoła, w trakcie którego będą mogły oswoić się z tym miejscem.


Historia przedszkoli

Przedszkola rozwinęły się z dawnych ochronek, które były instytucjami filantropijnymi, o charakterze opiekuńczym, przeznaczonymi głównie dla ubogich dzieci, ich praca miała charakter misji religijnych lub społecznych (pierwsze powstały w końcu XVIII wieku we Francji). Dopiero w połowie XIX w. rozwinął się w Europie ruch tzw. ogródków dziecięcych, zwane też ?freblówkami? (od nazwiska i ich twórcy i pierwszego teoretyka wychowania przedszkolnego Friedrich Fröbel i stanowiły one prototyp przedszkola; za główny cel stawiały sobie działalność wychowawczą i kształcącą; miały pielęgnować (rozwijać, kształcić) dziecko tak, jak ogrodnik pielęgnuje rośliny (stąd nazwa), stosując odpowiednie metody. Dalszy rozwój pedagogiki okresu przedszkolnego jest związany głównie z dokonaniami O. Decroly?ego i Marii Montessori ? twórczyni metody wychowania przedszkolnego opartej na koncepcjach naturalistycznych. Dawniej zadaniem przedszkoli było zapewnienie dzieciom właściwych warunków rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego, wyrównywanie ewentualnych braków i opóźnień w tym zakresie, przygotowanie dziecka do nauki w szkole oraz pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole