W oponie radialnej osnowa
Opona radialna (promieniowa)
W oponie radialnej osnowa ułożona jest promieniowo (radialnie ? stąd nazwa), czyli pod kątem 90°. Dla jej wzmocnienia stosuje się warstwy opasania. Takie ułożenie osnowy powoduje większą elastyczność boku opony, a warstwy opasania zapewniają usztywnienie bieżnika, co odpowiednio poprawia zachowanie się podczas jazdy po łuku i zwiększa powierzchnię styku opony z nawierzchnią.
Zalety (w stosunku do opon diagonalnych):
precyzyjne prowadzenie
mniejsze zużycie paliwa
Wady (w stosunku do opon diagonalnych):
niska odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne
konieczność stosowania tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu
Opona dętkowa
Opona dętkowa, opatentowana przez firmę Michelin w 1930 roku, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest dętka. Oponę dętkową oznacza się TT (z ang.: Tube Type).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna
Sprzedaż samochodów używanych
Kupowanie samochodów wciąż cieszy się największą popularnością wśród pasjonatów motoryzacji. Najczęściej sięgają oni po nowe samochody z uwagi na to, że posiadają największą pewność, że nowe samochody będą sprawnie działały. Jednak wiele osób sięga także po starsze samochody. Dotyczy to także bardziej zabytkowych samochodów, które trzeba dobrze przygotować przed ponownym ich użyciem. Takie samochody mogą stać prawdziwą dumą pasjonata motoryzacji, który chce czymś odznaczać się pośród innych użytkowników dróg. W razie ograniczonej ilości środków finansowych można sięgnąć po samochód używany. Tego typu samochód, jeżeli nie jest za bardzo zniszczony, na pewno może służyć swojemu nowemu właścicielowi przez kilka lat.
Skład chemiczny płynu hamulcowego
Pęcznienie elastomerów
Każdy rodzaj płynu hamulcowego wymaga indywidualnego doboru i sprawdzenia elementów układu hamulcowego wykonanych z elastomerów. Pęcznienie elastomerów pod wpływem działania płynu nie powinno przekraczać 16%, aby została zachowana właściwa współpraca i wytrzymałość części. Zanieczyszczenie płynu hamulcowego, w którym głównym składnikiem jest glikol, nawet nieznaczną ilością oleju mineralnego (płyn hamulcowy z olejem mineralnym, rozpuszczalnik) może być przyczyną zniszczenia gumowych uszczelek i awarii układu hamulcowego.
Skład chemiczny
Skład chemiczny płynu hamulcowego jest bardzo istotny z punktu widzenia wymienionych wcześniej własności. Zmiany składu chemicznego mogą poprawić niektóre własności płynu, lecz powodują najczęściej zmianę innych jego własności. Płyny hamulcowe są zazwyczaj mieszaniną eterów alkilowych glikoli etylenowych, estrów boranowych i polipropylenoglikoli z dodatkami.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_hamulcowy