Artykuł o emigracji, Polakach za granicą i przewozach osób

granicę. Podróż własnym autem może być dość męcząca, stąd wiele osób decyduje się na wybór właśnie transportu busem. Po pokonaniu długiej trasy busem będziemy wypoczęci przede wszystkim ze względu na to, że większość busów jest ob

Artykuł o emigracji, Polakach za granicą i przewozach osób

Zalety przejazdu busem

Busy to obecnie jedne z częściej wybieranych przez pasażerów środków transportu, nie tylko w obrębie Polski, ale także, gdy chcemy wybrać się za granicę. Podróż własnym autem może być dość męcząca, stąd wiele osób decyduje się na wybór właśnie transportu busem. Po pokonaniu długiej trasy busem będziemy wypoczęci przede wszystkim ze względu na to, że większość busów jest obecnie zaopatrzona między innymi w klimatyzację. Jest ona ważna szczególnie latem, gdy warunki atmosferyczne mogą być szczególnie uciążliwe. Co więcej, najczęściej istnieją możliwości regulacji fotela tak, aby podróżować w najbardziej dogodnych dla siebie warunkach. Obecne są również inne udogodnienia.


Bogata oferta odnośnie przejazdu zagranicznego

W związku z bardzo dużą ilością na rynku firm świadczących takie usługi, jak transport pracowników za granicę do pracy busem, istnieje potrzeba walki o niemal każdego klienta. Jest to dość trudny rynek, więc aby taka działalność stanowiła dobre źródło stałego dochodu trzeba się naprawdę postarać. Stąd też spora część ogólnopolskich firm transportowych stara się przekonać do swoich usług nowych pasażerów. Najczęściej możemy się spotkać z bardzo atrakcyjnymi, konkurencyjnymi wobec innych firm cenami biletów czy też kuszącym wyposażeniem busów udających się w dalekie trasy. Większość przewoźników nam oferuje dzisiaj także dostęp do Internetu czy telewizji podczas podróży.


Konstrukcja autobusu - historia

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim). Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech. Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym. Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto. Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900. Wykonywano wtedy m.in. podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji